یک تن از مسئولین مدرسه دینی امارت اسلامی در شهر جلال آباد ننگرهار به صورت خصوصی برای شاگردان خویش بیان داشته است که در شرایط کنونی جهاد برای مسلمانان در سراسر جهان فرض است. از نظر وی در شرایط کنونی که رژیم صهیونیستی با حمایت کشورهای غربی و به خصوص ایالات متحده آمریکا به طور دوامدار مردم بی دفاع فلسطین را می کشد، برای هر مسلمان فرض است که الله پرست باشد نه وطن پرست.

خلاصه مدیریتی:

یک تن از مسئولین مدرسه دینی امارت اسلامی در شهر جلال آباد ننگرهار به صورت خصوصی برای شاگردان خویش بیان داشته است که در شرایط کنونی جهاد برای مسلمانان در سراسر جهان فرض است. از نظر وی در شرایط کنونی که رژیم صهیونیستی با حمایت کشورهای غربی و به خصوص ایالات متحده آمریکا به طور دوامدار مردم بی دفاع فلسطین را می کشد، برای هر مسلمان فرض است که الله پرست باشد نه وطن پرست. از نظر وی مولانا فضل الرحمن  رهبر «جمعیت علمای اسلام» پاکستان از رهبران امارت اسلامی بهتر است. زیرا وی در زمان اشغال افغانستان توسط ایالات متحده آمریکا در افغانستان جهاد اعلام نموده بود در حالی که رهبری امارت اسلامی جهاد را نه در داخل افغانستان و نه هم در خارج از افغانستان جایز نمی دانند.

متن گزارش:

ملا سلطان محمد ثاقب، مدیر مدرسه جهادی طالبان در ننگرهار می‌گوید در حال حاضر جهاد در تمام جهان بر مسلمانان «فرض» است. ثاقب تلویحا اظهارات ملا یعقوب، وزیر دفاع طالبان درباره مشروعیت نداشتن جهاد خارج از افغانستان را «کاملا نادرست» خواند. در فایل صوتی که به افغانستان اینترنشنال رسیده، شنیده می‌شود که این عالم دینی طالبان از اعضای این گروه می‌خواهد خود را «الله‌پرست» بسازند نه «وطن‌پرست». این اظهارات نشان می‌دهد که شماری از چهره‌های پرنفوذ در مدارس دینی طالبان، اعضای این گروه را به گسترش فعالیت‌های­شان فراتر از مرزهای ملی تشویق می‌کنند. فرستنده این فایل صوتی گفت: این صدا را در یک مدرسه دینی طالبان در شهر جلال‌آباد، استان ننگرهار ثبت کرده است. ملا سلطان‌محمد که مدیریت مدرسه دینی طالبان در شهر جلال‌آباد را به عهده دارد، می‌گوید مولانا فضل‌الرحمن به مقامات طالبان افغانستان برتری دارد چرا که او جهاد در افغانستان را مشروع می‌دانست ولی اکنون طالبان نه جهاد در افغانستان را روا می‌داند نه جهاد را در خارج از این کشور. این چهره مذهبی که در میان جنگجویان طالبان نفوذ دارد، از ادامه جنگ اعضای این گروه در خارج از این کشور دفاع کرده است.  ثاقب برای تشویق جنگجویان طالبان برای جنگیدن در خارج از افغانستان می‌گوید: «بیت‌المقدس» را کفار گرفته‌اند و ببینید « در فلسطین بر مسلمانان چه می‌گذرد».

‌ملاحظات:

۱. مقامات امارت اسلامی به صورت رسمی همواره استفاده خاک افغانستان بر علیه دیگر کشورها را تکذیب نموده و به کشورهای همسایه، منطقه و جهان اطمینان می دهند که هیچ گروه افراطی و تروریستی نمی توانند از خاک افغانستان بر علیه دیگر کشورها استفاده نمایند. چندی قبل که تعدادی از جنگجویان امارت اسلامی خواهان پیوستن به تحریک طالبان پاکستان( تی تی پی ) گردیده بودند و می خواستند بر علیه ارتش پاکستان، جهاد نمایند. رهبر امارت اسلامی طی فتوایی جهاد علیه سایر کشورها و به خصوص پاکستان را جایز ندانسته و از مجاهدین امارت اسلامی خواسته بود که از پیوستن به گروه تحریک طالبان پاکستان که خواهان برپایی امارت در پاکستان هستند، خودداری نمایند.

 ۲- این موضوع باعث گردیده است که بسیاری از مسئولین مدارس دینی که از نفوذ گسترده در میان جوانان و مجاهدین امارت اسلامی برخوردار هستند، این رفتار رهبری و مسئولین امارت اسلامی را مورد انتقاد قرار داده و نوعی کرنش در مقابل غرب و به خصوص ایالات متحده آمریکا تلقی نمایند. در نوارهای صوتی که از جلسات آنها بدست آمده است آنها به صراحت از جوانان می خواهند که به دستور رهبر امارت اسلامی توجه نکرده و در صورتی که توانایی و امکانات دارند، باید در جهاد علیه رژیم صهیونیستی و نیز ارتش پاکستان که دست نشانده انگلیس و آمریکا است، به جهاد مسلحانه بپردازند.

منبع: افغانستان اینترنشنال

تاریخ: ۸/۵/۱۴۰۳

کد خبر 20678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =